Personalrutiner

Vad gör jag om jag är obokad?

Är du obokad så är det viktigt att du fortsatt är med och bidrar på ett värdeskapande sätt. Det finne många saker som du kan göra och din klinikchef är mer än gärna med och bistår i uppgifter som du kan göra för att din klinik ska må bra. Nedan följer ett antal uppgifter som du kan göra som alltid beidrar fråmåt för organisationen:

  1. Gå igenom uteblivna / raderade besök. Har du gjort dina egna då hjälper du din kollega som kanske inte har lika mycket tid som dig. Det viktiga är att alla kunder på din klinik blir kontaktade. Viktigt att fånga upp brutna vårdkedjor så vi hjälper kunderna hela vägen.

  2. Dela flyers på alla olika sätt genom att prata med närliggande företagare eller dela ut i handen eller brevlådor. Delar du ut 100 flyers ger det som regel 2 bokningar så mängden du delar ut är avgörande.

  3. Lokalföretag / samarbeten som vi har så är det ett bra tillfälle att komma ut och synas, Gärna prata om något som är aktuellt för just dom och ha med ett bra erbjudande exempelvis boka idag så får du 50% på ditt besök, använd koden NYF50

  4. Lokalföretag som vi inte har samarbeten med är också intressanta att ta kontakt med, gå gärna ut och prata med dom och erbjud 50% på ett besök om de bokar idag med koden NYF50


Teamarbete på Joylife, hur ger vi bästa vården för våra kunder.


Rutiner - Arbete i Clinicbuddy

Clinicbyddy - Hur du lägger upp ditt Schema

Sjukdom - så här gör du när du är sjuk

Clinicbuddy - Boka in en patient

Clinicbuddy - Hur du lägger upp ny kund

Clinicbuddy - Rutin för hur du hanterar Gråmarkerade / dropouts

Clinicbuddy - Uteblivet besök och sena avbokningar

Clinicbuddy - färgkodning på olika kundtyper


Exorlive - arbete med träningsprogram

Exolive - Hur du jobbar med mallar

Exorlive - Hur du skapar ett träningsprogram


Betalrutiner

Betalningar - Hur du gör olika betalningar

Epassi - så tar du betalt med epassi

Webshopsbeställningar - hantering och registrering

Paketbetalningar - hur du tar betalt och registrerar köp av flera besök


Länkar och vägledning i behandling


Policys & annan vägledning


Avvikelser, Behandlingsskador & Patientsäkerhet

Om en icke förväntad behandlingsreaktion sker ska detta noteras på en avvikelserapport. Avvikelsen bör dock vara tydlig och sannolikt orsakad av given behandling.

En avvikelse är en negativ händelse eller tillbud i verksamheten som medfört eller skulle ha kunnat medföra vårdskada för patienten. Joylife följer Svenska Naprapatförbundets (SNF) rutiner för avvikelsehantering.

Behandlingsskada eller risk för skada

Kontakta alltid klinikchef och verksamhetschef i samband med en skada eller risk för skada. Klinikchefen ansvara därefter för att en avvikelserapport skrivs och skickas till verksamhetschefen.

Här kan du läsa mer om årets patientsäkerhetsarbete.

Vårt försäkringsbolag för vårdskador är IF och anmälan för vårdskada görs här