Personalrutiner
Vad gör jag om jag är obokad?
Är du obokad så är det viktigt att du fortsatt är med och bidrar på ett värdeskapande sätt. Det finne många saker som du kan göra och din klinikchef är mer än gärna med och bistår i uppgifter som du kan göra för att din klinik ska må bra. Nedan följer ett antal uppgifter som du kan göra som alltid beidrar fråmåt för organisationen:
Gå igenom uteblivna / raderade besök. Har du gjort dina egna då hjälper du din kollega som kanske inte har lika mycket tid som dig. Det viktiga är att alla kunder på din klinik blir kontaktade. Viktigt att fånga upp brutna vårdkedjor så vi hjälper kunderna hela vägen.
Dela flyers på alla olika sätt genom att prata med närliggande företagare eller dela ut i handen eller brevlådor. Delar du ut 100 flyers ger det som regel 2 bokningar så mängden du delar ut är avgörande.
Lokalföretag / samarbeten som vi har så är det ett bra tillfälle att komma ut och synas, Gärna prata om något som är aktuellt för just dom och ha med ett bra erbjudande exempelvis boka idag så får du 50% på ditt besök, använd koden NYF50
Lokalföretag som vi inte har samarbeten med är också intressanta att ta kontakt med, gå gärna ut och prata med dom och erbjud 50% på ett besök om de bokar idag med koden NYF50
Teamarbete på Joylife, hur ger vi bästa vården för våra kunder.
Rutiner - Arbete i Clinicbuddy
Clinicbyddy - Hur du lägger upp ditt Schema
Sjukdom - så här gör du när du är sjuk
Clinicbuddy - Boka in en patient
Clinicbuddy - Hur du lägger upp ny kund
Clinicbuddy - Rutin för hur du hanterar Gråmarkerade / dropouts
Clinicbuddy - Uteblivet besök och sena avbokningar
Clinicbuddy - färgkodning på olika kundtyper
Exorlive - arbete med träningsprogram
Exolive - Hur du jobbar med mallar
Exorlive - Hur du skapar ett träningsprogram
Betalrutiner
Betalningar - Hur du gör olika betalningar
Epassi - så tar du betalt med epassi
Webshopsbeställningar - hantering och registrering
Paketbetalningar - hur du tar betalt och registrerar köp av flera besök
Länkar och vägledning i behandling
Policys & annan vägledning
Avvikelser, Behandlingsskador & Patientsäkerhet
Om en icke förväntad behandlingsreaktion sker ska detta noteras på en avvikelserapport. Avvikelsen bör dock vara tydlig och sannolikt orsakad av given behandling.
En avvikelse är en negativ händelse eller tillbud i verksamheten som medfört eller skulle ha kunnat medföra vårdskada för patienten. Joylife följer Svenska Naprapatförbundets (SNF) rutiner för avvikelsehantering.
Behandlingsskada eller risk för skada
Kontakta alltid klinikchef och verksamhetschef i samband med en skada eller risk för skada. Klinikchefen ansvara därefter för att en avvikelserapport skrivs och skickas till verksamhetschefen.
Här kan du läsa mer om årets patientsäkerhetsarbete.
Vårt försäkringsbolag för vårdskador är IF och anmälan för vårdskada görs här