Rutiner försäkringskunder
Kuralink - Kommunikation med försäkringsbolag
DKV - registrering i Kuralink
Kuralink - Hur du hanterar skadeärenden från försäkringsbolag
LF - rutin och arbetssätt
Formgjutna sulor- vad gäller för dom olika försäkringsbolagen?
Euroaccident är godkända
Länsförsäkringar & Trygg Hansa från fall till fall, stäm av med vårdplanering
Skandia - Sulor/skoinlägg ersätts av försäkringen, efter remiss från behandlande läkare. Vi tillämpar dock regelverket lite "praktiskt" såtillvida att vi godkänner remiss även om den är skriven av exempelvis fysio, förutsatt att det kvalitativt är att jämställa med remiss från läkare.
Dvs den behöver vara tydlig när det gäller diagnos etc.
Därefter behöver remissen gå till Skandia för godkännande i förväg bland annat eftersom försäkringen är begränsad såtillvida att endast ett par inlägg ersätts totalt.
Den försäkrade/kunden får därefter ett godkännande/bekräftelse på att försäkringen omfattar skoinlägg (eller annat hjälpmedel).