Vi på Joylife och Joylifemetoden

Första besöket.png

1. Välkommen till oss

  • Hos oss är det alltid enkelt att få och boka tid, vi har alltid tid för dig

  • Vi erbjuder ett stort antal tider över hela dagen

  • Du kan själv välja mellan manlig/kvinnlig terapeut

2. VÅRA LOKALER

  • Vi finns alltid nära dig, i nyrenoverade lokaler

  • Avskilda rum för hög integritet

  • Alltid ett varmt välkomnande

3. BESÖKET

  • Vi lyssnar på dig och dina problem

  • Vi dokumenterar

  • Vi beskriver alltid åtgärd innan den utförs för att du ska känna dig trygg och förberedd

4. återbesök

  • Du får efter besöket en prognos och ev. övningar med dig hem

  • Vi gör tillsammans en plan inför ev. återbesök

Läs mer om oss och bli inspirerad nedan.

 

Skärmavbild 2018-09-20 kl. 08.11.23.png

PO Fagerström Leg.Naprapat, Verksamhetschef

Utöver att jag jobbar som naprapat på Joylife tävlar jag även i OCR (hinderbanelopp). Jag har ett långt förflutet inom handbollen med 3 SM guld i bagaget. Jag har under min karriär stött på de flesta skador, överansträngningar och andra förslitningsskador. Något det faktiskt går att både lindra, behandla och förebygga. Boka en tid hos någon av oss så hjälper vi dig! Vi är alla unika individer med unika förutsättningar och därför individanpassas behandling, träning och uppföljning.

3 tips för en smärtfri kropp:

- Våga röra på dig, att kroppen känns lite stel är vanligtvis bara för att den är ouppvärmd

- Utmana dig. Balans, koordination, styrka, snabbhet. Variera dina utmaningar från dag till dag

- Gör NÅGOT varje dag

Boka →

IMG_0547.jpg

Karin Jönsson, Leg Kiropraktor, Klinikchef Solna

Jag har jobbat som kiropraktor i över 10 år och 3 år på Joylife. Jag brinner för att göra skillnad och vill verkligen förstå mina patienters problematik. Jag gillar att röra på mig, främst individuella ensamsporter som löpning, cykling och simning. Varje år sätter jag en ny utmaning, att prova någon ny sport eller anmäla mig till en ny tävling. Jag går oftast inte in med mottot att bli bäst, (även om det är kul!) men jag går in med inställningen att jag vidgar mina vyer och utmanar mina gränser och växer som person, och det är med den inställningen jag vill motivera mina patienter att må bättre.

Mina 3 tips för att må bättre:

- Kallstretch är alltid bra, det är oftast då det ger bäst effekt mot långvariga problem och det kan ibland vara den enda stretchen du hinner få till.

- Försök variera din arbetsdag och träning, det är lätt att falla in i felaktiga rörelsemönster/ beteenden och sluta utmana kroppen.

- Slå inte knut på dig själv för att få till träningen och livspusslet. Prioritera det som är viktigast för dig!

Boka →

joylife_0128.jpg

Luciano Bravo, Leg Naprapat, Klinikchef Uppsala

När jag inte arbetar som naprapat tycker jag att det är viktigt att röra på sig .Just nu är jag aktiv inom brasiliansk Jiu-Jitsu, kampsport är något som ligger mig varmt om hjärtat och är nåt jag varit mer eller mindre aktiv i olika former sen jag var barn.

I mina år som naprapat har jag hjälpt både motionärer och elit med diverse skador samt även att förebygga framtida problem."

Mina 3 tips för att må bättre:

- Kroppen är gladast när den får jobba

- Våga belasta utifrån dina egna förutsättningar

- Jobba med tydliga mål både när det gäller träning och rehab

Boka →

Simon 3.jpg

Simon Pettersson, Leg Naprapat, klinikchef Enköping

Mitt mål är att maximera varje persons fulla potential, vare sig det är gäller en smärtfri vardag, ett bättre välbefinnande, eller att vinna VM-guld. Jag har tidigare tävlat inom motocross på landslagsnivå och i och med egna skador väcktes intresset att hjälpa andra. Numera är det crossfit som gäller på fritiden.


Tre bra saker från Simon:

- Den perfekta hållningen finns inte

- Sitt inte stilla, vi är gjorda för att röra på oss

- Du har bara en kropp, ta hand om den!

Boka →